20 Ocak 2008 Pazar

Eğitim

İlçemizin eğitim durumu, ülkemizin genel ortalaması üzerinde olup okuma yazma oranı % 99’dur. Okullaşma oranı ise ilköğretimde % 100, orta öğretimde ise % 80,okulöncesinde ise %75’ler civarındadır.2007/2008 Öğretim Yılında Hırka, Küllüce köylerinin 63 öğrencisi Akkeçili İ.Ö.Okuluna, Çevlik,Ekinlik,Sarıköy okullarının tamamı olan 86 öğrenci Merkez Fatih İ.Ö. Okuluna, Ovacık,Ovacık Mahalle İ.Ö. , Y.Beltarla,Y.Beltarla Karacaören İ.Ö.Okullarında okuyan 82 öğrenci Çığrı İ.Ö.Okuluna, Akkoyunlu İ.Ö.Okulunda okuyan 34 öğrenci Merkez Şehit Öğretmen Birol İrfan Aşkar İ.Ö.Okuluna, A,Beltarla ve Yassıören İlköğretim Okullarında bulunan 34 öğrenci Yaka İlköğretim Okulu’na; Akpınar ile Akpınar mahalle İ.Ö.Okullarında okuyan toplam 34 öğrenci ise Merkez Atatürk İ.Ö.Okuluna taşınmaktadırlar.Bu durumda taşımalı eğitime tabi toplam 338 öğrencimiz bulunmaktadır.

İlçemiz merkez ve köylerinde Ç.P.Lise ve bağımsız Anaokulu da olmak üzere toplam 13 eğitim kurumumuz mevcuttur. Bu okullarımızdan 5 tanesi köylerimizde, 1 adedi Yaka beldemizde, geri kalanı ise ilçe merkezindedir. İlçe merkezindeki Habibe Eren Ana Okulunda 4 öğretmen ile 49 öğrencimiz bulunmaktadır. 9 İlköğretim Okulunun 7 tanesinde 8 yıllık eğitim yapılırken, 2 tanesinde 5. sınıfa kadar eğitim verilmektedir. İlköğretim Okullarımızda 1443 öğrenci bulunmaktadır. Ortaöğretimde ise bu sayı 170’dir. Toplam 1613 öğrencimize 104 öğretmen ve 10 idareciyle eğitim öğretim verilmektedir.Bunlardan 12 öğretmen Sözleşmeli personel olup,okul öncesi eğitimde 4 usta öğreticimiz vardır.

İlçemiz Halk Eğitimi Merkez Müdürlüğünde bir Müdür ve bir hizmetli ile çalışmalarına devam etmektedir.